Операції з нерухомістю за новими правилами – очікуються зміни у роботі ріелторів

02.09.2020 13:20   -
Автор:
Продати квартиру можна буде тільки після того, як брокер внесе дані в Єдину інформаційну базу і складе паспорт об’єкта нерухомості. Під час укладання угоди купівлі-продажу нотаріус зобов’язаний буде перевірити, чи є інформація про квартиру в інформаційній базі. Розміщувати рекламу житла теж зможе виключно брокер, зазначають урядовці. Також, якщо законопроект приймуть, контролювати роботу ріелторів буде Фонд держмайна. Фахівців з нерухомості розділять на дві категорії: «брокер» і «агент із нерухомості».
 
Законопроект №3618 Про ріелторську діяльність передбачає:
 
Працювати з клієнтами і надавати їм свої послуги зможуть тільки ті агенції нерухомості, в штаті яких є хоча б один брокер з нерухомості. Стати брокером не так і просто. Для цього необхідно не менше трьох років попрацювати агентом з нерухомості, потім здати кваліфікаційний тест і після цього отримати сертифікат. Підготовкою фахівців займеться Національна федерація в сфері ріелторської діяльності, яка буде створена через рік після ухвалення закону.
 
Плануєтся, що Національна федерація в сфері ріелторської діяльності буде також контролювати діяльність брокерів з нерухомості. Кожні три роки брокеру потрібно буде підтверджувати свою кваліфікацію, здаючи іспити. Реєстру і вимог до ріелторів поки немає – вони з’являться після затвердження законопроекту. Також, розповідають урядовці, у законопроекті передбачені штрафи для тих, хто буде консультувати покупців, продавців та орендарів «без корочки». Ті, хто розмістить рекламне оголошення від «нелегального ріелтора», теж понесуть відповідальність.