Парламентарии хотят все пачки сигарет в Украине сделать одинаковыми

31.01.2020 14:13   -
Автор:
Парламент збирається прийняти новий антитютюновий закон. Нардепи пропонують підвищити мінімальний вік для продажу тютюнових виробів до 21 року з 18 років, а також ввести ряд інших обмежень для зменшення поширення сигарет серед молоді. Крім цього, народні обранці хочуть істотно змінити упаковку тютюнових виробів, зробивши її менш привабливою.
 
Незважаючи на успіхи в боротьбі з тютюновою епідемією, поки кожен п'ятий українець щодня курить тютюнові вироби – всього 7,2 млн дорослого населення. Однак критичною є проблема поширеності куріння серед дітей і молоді. 
 
Згідно з Глобальним опитуванням молоді щодо вживання тютюну в 2017 році, в Україні 18,4% дітей 13-15 років є нинішніми споживачами електронних сигарет (22,6% юнаків і 14% дівчат), а коли-небудь пробували курити електронні сигарети 40% дітей цієї вікової групи. Крім того, 14,9% дітей 13-15 років (17,8% юнаків і 12,1% дівчат) є нинішніми споживачами тютюну. Для зменшення поширеності куріння законопроект передбачає введення стандартизованої упаковки тютюнових виробів. Вона повинна бути однакового темно-оливкового кольору з великими ілюстрованими попередженнями про шкоду куріння, без логотипів і зображень тютюнових марок чи іншої інформації на упаковці. Всі торгові назви та назви виробів повинні бути уніфікованого кольору, шрифту та формату.
 
В Австралії, яка першою ввела стандартизовану упаковку ще в 2012 році, поширеність куріння серед дорослого населення знизилася на 11% за три роки. А поширеність куріння серед підлітків у віці 12-17 років зменшилася з 6,7% в 2011 році до 5,1% в 2014 році. 
 
Законопроект передбачає збільшення розміру зображень медичних попереджень про шкоду куріння на упаковках тютюнових виробів з 50% до 65%. Попередження будуть містити реалістичні зображення хвороб, викликаних курінням, і щорічно оновлюватимуться. Використання графічних попереджень, за думкою законотворців, допомагає запобігти початку куріння, особливо серед дітей та молоді, а також є фактором припинення куріння. Дослідження показують, що 54% нинішніх курців вже замислювалися про припинення куріння через попередження на пачках сигарет.