Нацбанк запустив інформаційну кампанію з протидії шахрайству #ШахрайГудбай

08.07.2020 12:17   -
Автор:
На сайті Національного банку з'явився розділ з рекомендаціями, як вберегтися від незаконного списання коштів з банківських карток та інших злочинних махінацій. Українцям рекомендують змінювати пін-код раз на три місяці та створювати складні паролі до електронної пошти, соціальних мереж та інтернет-банкінгу.  
 
– Тримайте в секреті три цифри на звороті картки, коди (одноразові паролі) банків та мобільних операторів.
 
– Підключіть SMS-інформування стосовно операцій з платіжною карткою.
 
– Встановіть індивідуальні ліміти на операції з вашою платіжною карткою.
 
– Використовуйте віртуальну картку для розрахунків в Інтернет. Перераховуйте необхідну суму з основної картки на віртуальну перед здійсненням покупки.
 
Також на сайті розміщена інформація про основні види телефонного шахрайства з банківськими картками. Це можуть бути повідомлення про те, що ваша картка заблокована, що ваш родич потрапив до лікарні або поліції або що ви виграли гроші, автівку чи квартиру.
 
Що робити? Припинити розмову, якщо…
 
– запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів;
– обіцяють легкі гроші (несподіваний виграш);
– керують в телефонній розмові вашими діями (направляють до терміналу чи банкомату);
– просять сфотографувати та переслати/надати фото платіжної картки;
– лякають, що ваша картка заблокована, а злочинці зламали рахунок;
– просять перейти за посиланням та зазначити всі персональні дані та реквізити платіжної картки.
 
Якщо ви все ж таки повідомили шахраю реквізити картки та паролі, то у Нацбанку радять негайно заблокувати картку, зателефонувавши на гарячу лінію або через мобільний банкінг та звернутися до Кіберполіції онлайн за адресою, вказаною на екрані.