Як адаптувались банки до нових умов роботи в сучасних реаліях

01.12.2020 12:38   -
Автор:
Подальша доля банківських установ, впенені міжнародні фінансові експерти, залежить від того, чи зможуть банки переоцінити свою діяльність та перейти на цифрову економіку. Карантин прискорить відмову від очного банківського обслуговування у відділеннях, переконують фахівці. 
 
Віталій Весельський практик з надання консультаційних послуг у сфері ІТ і кібербезпеки KPMG в Україні.
 
У багатьох країнах і юрисдикціях було закрито від чверті до третини філій банків. Водночас кількість користувачів цифрових банківських послуг різко зросла: у багатьох з них використовувалося на 50% більше цифрових послуг, а кількість нових користувачів цифрових каналів зросла приблизно на 20%. 
 
Експерти прогнозують подальше скорочення кількості філій банків. Вони стануть меншими за розміром і будуть більш цифровими. На перший план виходять самообслуговування, спілкування через онлайн-чат-бот або за допомогою цифрового помічника. Кол-центри будуть перепрофільовані на консультативну функцію. Банки представлять нові інтегровані пакети електронної комерції, щоб залучити більше малих підприємств в інтернет. У центрі уваги буде операційна стійкість, говорять експерти. Банкам необхідно буде постійно приділяти увагу надійності і безпеці своїх платіжних послуг, особливо від кібератак. Важливо врахувати і те, наголошують спеціалісти, що у карантин збільшилися витрати на забезпечення масової віддаленої роботи співробітників, обслуговування потоку нових кредитів, захист від шахрайства. Натомість скоротились за рахунок не актуальних послуг. Наприклад, роздрук документів на папері, використання готівки і банкоматів.
 
Віталій Весельський практик з надання консультаційних послуг у сфері ІТ і кібербезпеки KPMG в Україні.
 
У цілому під час карантину продуктивність банків у багатьох країнах зросла, оскільки персонал швидко адаптувався до роботи з дому. Скоріш за все, з’явиться така гібридна модель роботи. Збережеться високий рівень віддаленої роботи, персонал працюватиме переважно в цифровому форматі. Вимоги до працівників офісу будуть переглянуті, і в деяких випадках значно перероблені. Серед основних якостей цінуватимуться знання з захисту інформації, кібербезпеки, вільне володіння ІТ-технологіями.
 
Вже зараз зростає значення інвестицій у підтримку та навчання персоналу. Також банкам доведеться переглянути моделі ризиків, переконують фінансисти. Навчитись динамічно управляти кредитними пакетами. Критерії кредитування, ймовірно, стануть більш жорсткими. Звітність також повинна буде стати більш складною. Підтримка і постійне оновлення засобів кіберзахисту буде обов’язковою умовою. Есперти зазначають, що подібні тенденції спостерігаються і в Україні . 
 
Віталій Весельський практик з надання консультаційних послуг у сфері ІТ і кібербезпеки KPMG в Україні.
 
Українські банки швидко перебудувалися технічно і перейшли на віддалену роботу. Однак попереду ще довгий шлях адаптації для того, щоб віддалений формат став ефективним. Необхідні культурні зміни, зміни в статутах, банківських процедурах  та адаптація, а також інструменти і навички командної роботи в новому форматі.