В Харькове в 105-ой школе открылся специальный Ресурсный центр для детей с особенными потребностями

16.11.2017 13:53   -
Автор:
З першого погляду ось це приміщення і не сприймається як навчальний Ресурсний центр для дітей з особливими потребами. Адже тут цілком домашня атмосфера. 
От і семирічна Зоряна почуває себе вільно. Дівчинка не може сама стояти і ходити і за медичними висновками їй показана індивідуальна домашня освіта. Втім вона дуже хотіла навчатися із своїми однолітками. І цього року пішла до першого класу 105 харківської школи. 
 
Марія Грабовська мати Зоряни
 
Я даже не представляла себе. Когда я пришла знакомиться в школу с директором, с учителями, говорю, что у меня ребёнок инвалид. Мы хотим поступить в школу, хотели бы как-то, иногда, может быть, заходить вместе с детьми учиться как-то. И то что нам настолько пошли на встречу. Школа вообще, это то на что я даже не рассчитывала и директор, и учителя, и техперсонал, дети и родители настолько нам идут навстречу, помогают, это просто не реально. 
 
А про відкриття сьогодні у школі і цього спеціального Ресурсного центру, каже Марія, навіть мріяти не могла. Донька одразу знайшла собі справи до душі. Для того аби особливі діти почували себе комфортно тут все продумано до дрібниць. Облаштовано три зони. Одна – соціально-побутова, де малеча навчатиметься життєвим навичкам, вмінню щось собі приготувати. Друга – інтерактивна безпосередньо для навчання. А третя – ігрова, зона відпочинку. 
 
Олена Макарова психолог
 
Це дуже потрібно для цих дітей для того, щоби вони у цьому світі почували себе комфортно. Дітям дуже подобається. Вони тут почуваються як вдома. Для них це дуже важливо. Це ті умови, які потрібні цим дітям.
 
Така Ресурсна кімната, впевнені фахівці, – це необхідна частина інклюзивної форми освіти в школі, що і надає можливість дітям з особливими освітніми потребами займатися за індивідуальним планом розвитку з корекційними педагогами, щоби потім у майбутньому відчувати себе більш адаптованою. Тож тут проводитимуться заняття та творчі уроки в тому числі і індивідуальні.
 
Марія Грабовська мати Зоряни
 
Зоря, ей нужно в ортезе стоять, ходить 6-8 часов в день, это у неё такое упражнение назначенное врачами. И я ей нахожу занятия, которые она может выполнять стоя и вот рисовать на мольберте – это как раз одно из таких занятий, которыми можно заниматься часами. И тут, оп! мольберт.
 
У Харкові ця школа, де створені умови для навчання та адаптації дітей з особливими потребами, не єдина. З вересня подібних у місті вже 5. Згодом, планують, такі облаштувати і у всіх районах міста. А перша з"явилась у Харкові ще сім років тому, було відкрито школу для дітей із проблемами опорно-рухового апарату, вона тоді була і першою в Україні. З тих пір і почалася у місті робота над впровадженням  інклюзивної освіти. Наразі міська влада допомагає закуповувати для навчальних закладів меблі, спеціальну техніку та обладнання, встановлюються пандуси, туалетні кімнати, а на навчання дітей із особливими потребами привозять спеціальні автобуси. Так поступово навчальні заклади і адаптуються, щоби згодом всіх змогли приймати на навчання особливих школярів.