Банки зобов’язані інформувати клієнтів про зміну кредитного ліміту

25.08.2020 12:46   -
Автор:
Українці почали скаржитися на неправдиве смс-інформування від фінансових установ щодо залишків на рахунку. Про це повідомили у Нацбанку. У регуляторі зазначили, через неналежне сповіщення клієнти можуть витрачати кредитний ліміт, навіть, не усвідомлюючи цього. 
 
Уявімо ситуацію: в день виплати заробітної плати вам надходить смс-повідомлення, де зазначено, що на вашому рахунку 20 тис. грн. Ви очікували побачити меншу суму – близько 15 тис. грн – адже саме такою є ваша зарплата. Оскільки сума більша, ви думаєте, що отримали підвищення або додатковий бонус. І вирішуєте, наприклад, придбати новий смартфон, адже тепер суми на рахунку достатньо. Проте через деякий час на ваш вже новий телефон приходить ще одне повідомлення від банку про мінусовий баланс вашого рахунку. Справа в тому, що перша сума відображалася з урахування грошей кредитного ліміту, який банк встановив напередодні нарахування вам зарплати.
 
Отже, клієнту необхідно не лише погасити суму кредитного ліміту, а й сплатити комісію та відсотки за користування. Проте з 1 вересня регулятор вимагатиме від фінустанов надавати повну інформацію про послуги в рекламі та на вебсайтах банків. 
 
Банки будуть зобов’язані чітко інформувати клієнтів у смс-повідомленнях, інтернет-банкінгу, месенджері чи електронною поштою (залежно від того, який канал зв’язку обрав споживач) про суму коштів на поточному рахунку клієнта та окремо про розмір кредитного ліміту його картки. ))
 
Крім цього регулятор зобов’язав банки вчасно повідомляти своїх клієнтів про встановлення, збільшення чи зменшення кредитних лімітів шляхом смс-інформування або іншими каналами комунікацій, які обрав клієнт.