Встановлення ціни на проїзд у маршрутках – тепер прерогатива автоперевізників
Маршрутники переконують – ліпший сервіс напряму залежить від ціни на проїзд. Тому й ініціювали на державному рівні, аби самим встановлювати вартість, а не узгоджувати її по півроку. На початку січня автоперевізники отримали такий дозвіл від Міністерства інфраструктури України. Тепер вже занепокоїлись пасажири.
Галина пасажирка
-Тогда могут цены поднять очень высокие, если сами будут поднимать.
Дмитро пасажир
-Зависит от людей. Как жадность у них сыграет.
Зраз проїзд у міських маршрутках у середньому коштує від двох гривень до чотирьох. Ці гроші – не чистий прибуток перевізників. Вони серед іншого ще мають пітримувати автобуси у справному технічному стані.
Дмитро водій
-Свои гаражи, слесаря есть. Приезжам, то, что нужно – говорим, и они ночью делают. Утроем – выезжаем.
Та водій Дмитро не приховує, не увесь транспорт вдається утримувати в ідеальному стані.
Дмитро водій
-Это железо, конечно ломается.
І не лише ламається, кажуть пасажири. Взимку в маршрутках – скрізь заледеніли вікна та холод у салоні. За такий сервіс ніхто з них не хоче платити більше.
Ірина пасажирка
-Во-первых, холодно. Во-вторых грязно. Ломаются часто на рейсах. Это очень неудобно и плохо.
Водії маршруток виправдовуються, мовляв їхніх заробітків не завжди вистачає на гідне утримання автобусів. А ще традиційно скаржаться на пасажирів-пільговиків, за яких має сплачувати держава.
Олександр водій
-Есть такое понятие, как льготный контингент. От его бы я сократил. Потому что доходит до смешного. Бабушки просто катаются, от нечего делать, от скуки. Садиться на рынке – потом через остановку выходит. Потом едешь обратно – она опять садиться и едет на рынок.
Опитані водії кажуть – про найближчі зміни цін не чули. Та і зайве це, бо так можна втратити чимало клієнтів.
Євген водій
-Больше, мне кажеться, нет смысла ставить цену. Почему? Потому что люди и так не особо ездят, 2,75 проезд. Люди по 2,5 ездят, по 2 рубля в маршутках.
Планами стосовно цін власники компаній з автоперевезень особисто не діляться. У телефонній розмові їх секретарі посилаються на сильну зайнятість керівників. Чого чекати пасажирам – питання відкрите.
Олена Завгородня Євгеній Дроботов Харьковские Известия