Всесвітній день якості

08.11.2012 19:57   -
Автор:

Майже місяць тому Світлана Старова поновила свій гардероб. Вона придбала у магазині новенькі осінні чоботи. Витратила майже тисячу гривень. Але вже через тиждень після покупки, взуття не вдягти — воно виявилося бракованим.

Світлана Старова потерпіла

-И где-то через 7 дней после носки. даже не 7 дней, а сразу у меня осел сапог. Т.е. осела сама высота, высокие сапоги. И начала мне очень натирать обувь. Я ходить в них не могу. Я их протёрла тряпочкой — ещё слезла краска. Т.е. на левом сапоге он стал явно светлее, чем сама холошка.

Звернувшись до магазину, у Світлани чоботи забрали, та гроші не повернули. Із заявою вона прийшла до інспекції з захисту прав споживачів. Там жінці обіцяли допомогти.

Світлана Калачова заступник начальника інспекції з захисту прав споживачів Харківської області

-Если возникают спорные вопросы, может, необходимо провести экспертизу: по чьей вине данный товар испортился.

Заяв щодо придбання неяксних товарів за останні дев*ять місяців до інспенції надійшло понад сімсот. Це щорічний стандарт. Вісімдесят п*ять відсотків зі скарг — вирішилися на користь споживачів. Частіше люди незадоволені якістю техніки, різних послуг та, звичайно, одягу та взуття.

Віталій Крамаренко провідний фахівець інспекції з захисту прав споживачів Харківської області

-Это телефоны, это окна — ПВХ-конструкции, это фотоопораты, обувь сейчас пошла. Сейчас сезон как раз. У нас зима-осень. Обувь, телефоны,окна, двери.

Людина може повернути до магазину не лише бракований одяг, а й той, що не підійшов за розміром-кольором чи-то формою, пояснюють в інспекції. На це законом надається чотирнадцять днів. Але за умови, якщо збережена упаковка та чек. На побутову техніку — діє гарантія, для кожного товару — свій термін. І виправити дефекти у сервісному центрі мають за два тижні.

Світлана Калачова заступник начальника інспекції з захисту прав споживачів

-В случае, если гарантийный ремонт проводится более, чем 14 дней,то за каждый день проведения ремонта сверх установленного законом срока потребителю оплачивается неустойка в рамере 1% от стоимости товара.

Якщо реалізатор товару або виробник не виконав свої забов*язання, то покупець має право звернутися до суду. І тоді людина може розраховувати не лише на повернення вартості товару, а й на компенсацію морального збитку. І такі приклади є, запевняють в інспекції і додають, саме тому не варто миритися з неякісними товарами та послугами. Бо права у покупців є.

Олена Завгородня Сергій Перець Харьковские Известия