Рік роботи громадського транспорту в умовах війни. Досягнення та гальмівні моменти в розвитку

17.05.2023 10:10   -

Рік тому – 16 травня у прифронтовому Харкові почали відновлювати рух міського наземного громадського транспорту. Відтак, поступово автобусними, трамвайними та тролейбусними маршрутами почали охоплювали райони міста. Важко було, кажуть на підприємстві, оскільки через ворожі обстріли у Харкові дуже багато одиниць громадського транспорту було знищено та пошкоджено.

ВЛАДИСЛАВ ПРИЙМАК ДИРЕКТОР КП “САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО”
Починали ми свою роботу так: трамваї виїхали в кількості всього лишень 8 одиниць на трьох маршрутах. На сьогоднішній день вже працює 62 трамваї на 9-ти трамвайних маршрутах. Тобто ми відновлювали рухомий склад, дивилися за пасажиропотоком, який був у місті. За потреби в перевезенні. За тим, як харків’яни поверталися додому і добавляли рухомий склад. Така ж історія з тролейбусами. Відновили ми роботу в травні минулого року на 4 маршрутах, сьогодні їх вже 29 на яких працює 116 тролейбусів. Зростання кількості тролейбусів в порівнянні з травнем минулого року склало приблизно у 8 разів. Автобуси. З ними було теж не просто. Але по мірі того, як ми зашивали вибиті шибки ОСБ, як знову ж таки містяни поверталися, вулично-дорожна мережа готова була до регулярного автобусного сполучення робота автобусів зростала. І на сьогоднішній день вже працює 90 автобусів на 44 автобусних маршрутах.

Паралельно з пуском транспорту на підприємстві розгорнули роботи з реновації всіх понівечених під час обстрілів машин. Якщо в цифрах, то із 150 нових автобусів “Карсан” пошкоджень зазнали 120. Три знищені вщент. Така ж ситуація і з трамваями. Із півтори сотні машин – практично кожна четверта відновленню вже не підлягає, кажуть фахівці. Все що ще можна повернути до життя у руках ремонтників.

Читайте нас у Facebook, Telegram, Instagram та дивіться наші відео в YouТube та TikTok.

Протягом року з моменту пуску громадського транспорту проїзд для пасажирів у Харкові безоплатний. Витрати підприємству компенсує місто.

ВЛАДИСЛАВ ПРИЙМАК ДИРЕКТОР КП “САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО”
Ми зараз тримаємо транспорт в стані, щоб він умовно кажучи їздив. Якщо, ми розуміємо всі, що кожна рухома одиниця має пройти в певний час певний вид ремонту: середній чи капітальний. Ось за таких умов таке планувати буде складно. Ми забезпечуємо мінімум тих потреб, які нам необхідні для роботи. Тобто, якщо розмислювати над розвитком, то це в цих умовах робити не вдасться за таких фінансових складників. Близько 20 автобусів ще б можливо було б відновити. Вони там мають ушкодження, але це значні вкладення. На це потрібні великі кошти, але їх можна зробити, але в цих умовах це зробити не вдасться.

У такому підвішеному стані перебувають ще й 16 тролейбусів та близько трьох десятків трамваїв. Їх відновити зможуть лишень після того, як підприємство стане фінансово спроможне. Не говорячи вже про Салтівське трамвайне депо, що рашисти повністю знищили в Харкові.

ОСТАННІ НОВИНИ