Проїзд у таксі – здорожчає?

28.01.2013 17:56   -
Автор:

Водій Валерій – таксист із тридцятирічним стажем. Його залізний кінь – не лише засіб пересування, а й спосіб заробітку. Та щоб виходити на маршрут, треба не лише заправляти автівку пальним. А й  проводити техогляд.

Валерій таксист

-Использование автомобиля – если ты его хочешь поддерживать, и чтобы он выезжал и при минус 20, или 25 – для этого надо постараться.

Від стану автівки залежить і безпека перевезень, і запорука попиту у клієнтів.

Сергій таксист

-В мои обязанности входит, чтобы человек сел в машину чистый, вышел – чистый, чтобы человек спокойно доехал, без нервных стрессов, ситуаций. Конечно, отвечаю за безопасность, безусловно.

Та чимало водіїв нехтують елементарними правилами. Городянам іноді доводиться їздити у таксі, що розсипається на очах.

Віктор Ступін користується послугами таксі

-Есть-просто дрова. Но тем не менее, они ездят. Это то, что они, может быть покрашены. Но совершенно развалены

Зараз існує дві схеми замовлень машини. Найпопулярніша – це через службу таксі. Їх у місті – понад сто двадцять. Тут городяни зможуть не лише обрати певну марку авто, а і дізнатися точну вартість проїзду. На водіїв заводять окрему картотеку. І навіть ведуть чорний список недбайливих шоферів.

Олександр Ларіков директор диспетчерської служби таксі

-Смотрим на машину, смотрим на стаж водителя, проверяем, фотографируем машину, водителя, берём ксерокопию документов, чтобы водителя могли найти по номеру телефона, по номеру машины.

Є у городян можливість скористатися послугами приватних таксистів. Тут про ціну домовляються на місці.

Євген приватний таксист

-Договорные. Приходит человек и говорит: отвези меня туда за 30 гривен. А я говорю: отвезу за 35. Вот и всё. Мы не привязываемся к расстоянию.

Та от контролювати перевезення такими "підпільними" таксистами – не можливло. І страховки при будь-яких надзвичайних ситуацій на дорогах – пасажир не матиме. Тож на державному рівні вирішили: усі приватні перевезення мають бути узаконені. За нелегальне – штрафуватимуть. На суму до восьми із половиною тисяч гривень. А ще суворішими будуть і до легальних таксистів. Приведення машини у належний стан, медичний огляд кожного водія перед виїздом – має бути правилом. Керівники служб таксі – не проти. Але не приїховують, доведеться переглянути нарахування тарифу.

Олександр Ларіков директор диспетчерської служби таксі

-Чуть-чуть она поднимется. Но люди ощутят, что деньги, которые они плятят – они не выбрасывают, они получают этот сервис. И машины чище станут.

Та здорожчення може відбутись не раніше, ніж за три місяці, каже Олександр Ларіков. І не більше, ніж на дві гривні за кілометр. Зараз вартість за проїзд у таксі – близько п'яти гривень за кілометр.

Олена Завгородня