Пеню за тепло не должны начислять, если платёжка пришла менее чем за 10 дней до оплаты – АМКУ

03.10.2019 12:54   -
Автор:
Якщо платіжка прийшла менше ніж за 10 днів до граничної дати оплати, то компанії, що поставляють тепло в будинок, не мають права нараховувати пеню. Таку зміну до правил надання послуг вніс Антимонопольний комітет України. Уряд погодився і вніс відповідні доповнення, бо в інакшому випадку, зазначають в АМКУ, це могло би призвести до ущильнення інтересів споживачів. Адже, пояснюють, може виникнути ситуація, коли виконавець послуг невчасно надав рахунок і відповідно споживач невчасно його сплатив, а це в свою чергу призвело б до нарахування необгрунтованої пені. 
 
За результатами врахування зауважень АМКУ вдалося досягти:
 
– перебдачити нарахування пені споживачеві за умови вчасного надання виконавцем послуги рахунку на оплату споживчої послуги. 
 
– термін надходження квитанції на оплату в поштову скриньку споживача має надійти не пізніше, ніж за десять днів до кінцевої дати оплати за послугу. 
 
І якщо на одержувача послуги за несвоєчасну оплату чекає пеня, то для постачальника за ненадання послуги штрафних санкцій у правилах передбачено не було. Тож і у цей пункт АМКУ вніс відповідні зміни.  
 
Для виконавців комунальних послуг відсутність чіткого алгоритму розрахунку розміру штрафних санкцій створює умови для до маніпулювань, надання неякісних послуг та уникнення відповідальності за надання неякісних послуг. 
 
За результатами врахування зауважень АМКУ вдалося досягти:
 
– штраф за кожну добу надання послуги не в повному обсязі або невідповідної якості. 
 
При цьому уточнено тепер і граничний термін перерахунку суми в платіжці, у разі, коли постачальник не надав послуги або надав не в повному обсязі або невідповідної якості. Раніше ці строки не були визначені. Тепер виконавець має самостійно здійснювати перерахунок її протягом місяця.