Не дать утонуть в мусоре

06.11.2012 17:49   -
Автор:

Анатолій Гузенко вже більше п"яти років водить сміттєвоз. Чоловік вже за цей час став, так би мовити, експертом по сміттю. Знає всі тенденції смітникової моди. Останні для нього не досить приємні, каже, люди занадто багато викидають будівельного сміття, старих меблів, скла і навіть залізяччя.  

Анатолій Гузенко водій сміттєвозу

-Строительных отходов, которые бросаются в контейнер, а мы же выбрасываем их потом, нам нужно оттуда с контейнера, с машины мы выбрасываем обратно, потому что у нас клинит выдвижную плиту, техника выходит из строя.

Мало того, що техніка псується, сміття скоро ще й складати буде ніде. Роганський полігон законсервований. А на Дергачівський -черга, кажуть комунальники- туди везуть відходи як із міста, так і області. Максимум два роки він ще попрацює. А далі треба будувати  сміттєпереробний завод. Він розвантажить ситуацію.

В'ячеслов Мустафін директор КП «Комплекс з вивозу побутових відходів"

-Естественно объемы вывоза сократятся на действующие полигоны, за счет отбора полезных компонентов, содержащихся в ТБО, безусловно и плюс польза городу, использование вторсырья, вторичная переработка и также добыча газа.

Ідею побудувати на Харківщині сміттєпереробний комплекс місцева влада виношує вже давно. Є навіть інвестори, які готові посусідству з нинішнім полігоном в Дергачах звести його. До того ж Харків включили до національного проекту "Чисте місто". І міністерство екології, за словами мера Геннадія Кернеса, вже включило першу столицю у проект фінансування. Слово залишається лише за парламентарями.

Геннадій Кернес Харківський міський голова

-Мы готовы физически и документально к этой программе, реализовать ее и ресурсы у нас есть, но у нас не хватает главного ресурса -финансирование.

Гроші виділять — роботи почнуться. Але є ще один нюанс — державне вето на зелений тариф. Тобто, електроенергію, яку вироблятиме сміттєпереробний завод за рахунок біогазу держава не купуватиме по завищеній ціні, як належить. Що не вигідно інвесторам, а звести комплекс лише за державний кошт не реально. Та більшість експертів все ж таки схиляються до того, що коли по всій країні запрацюють сміттєпереробні заводи, а їх згідно національного проекту мають побудувати у десяти містах, голова держави скасує вето і дасть зелене світло зеленому тарифу.

Олена Мітясова, Євген Шинкаренко, Харьковкие Известия