Минюст хочет упорядочить работу нотариусов

11.10.2019 11:29   -
Автор:
Міністерство юстиції націлено на зміни в нотаріаті, ці ідеї закладені в плані дій на 2019-2020 роки. Серед нововведень, що пропонує відомство, – впровадження  Єдиного реєстру нотаріальних дій, електронного нотаріального архіву, бази даних з електронним порядком. 
 
Ольга Оніщук заступник Міністра юстиції з питань нотаріату
 
Ми плануємо скасувати застарілі рудименти нотаріального діловодства та побудувати нотаріальне діловодство на засадах запровадження нових ІТ-технологій, програм для створення, виготовлення, зберігання, відновлення нотаріально посвідчених документів.
 
Окрім цього, за її словами, важливо й забезпечити рівномірне розташування робочих місць нотаріусів по території Україні, що зведе до мінімуму дефіцит кадрів у деяких регіонах. Наступний крок – привести у відповідність до світових стандартів та рекомендацій Міжнародного союзу нотаріату порядку регламентації та контролю за дотриманням нотаріусами правил професійного етики.  Планується, що за дотриманням відповідних канонів слідкуватиме орган професійного самоврядування нотаріусів України.
 
Ольга Оніщук заступник Міністра юстиції з питань нотаріату
 
Цьому органу будуть передані окремі повноваження з контролю за організацією та діяльністю нотаріату. Орган професійного самоврядування нотаріусів, як експертне середовище, здійснюватиме сертифікацію, перевірку робочого місця нотаріуса, контроль за дотриманням нотаріусами правил професійної етики (кодексу) повною мірою, контроль за допуском громадян до здійснення нотаріальної діяльності, організовуватиме підвищення кваліфікації нотаріусів, що сприятиме покращенню якості вчинюваних нотаріальних дій та їх безспірності.
 
Наразі даний план обговорюють з нотаріальною спільнотою.