Як повернути товар неналежної якості

30.11.2020 13:22   -
Автор:
При купівлі акційного товару необхідно спитати у продавця причини зниження його ціни, радять у центрі надання безоплатної правової допомоги. Деякі акційні пропозиції можуть розповсюджуватися на товар з дефектами. Але, це можуть бути також речі належною якості зі старих колекції або несезонні. Обміняти та повернути товар належної якості можна протягом 14 днів, не рахуючи день покупки. 
 
Центр надання безоплатної вторинної правової допомоги
 
Якщо ви купили акційний товар, а потім виявилося, що він має суттєві недоліки, про які вас не попередили у магазині, ви можете на підставі ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» звернутися з вимогою повернути кошти за товар неналежної якості або обміняти на аналогічний товар належної якості. Якщо ж продавець попередив вас, що товар має певні недоліки, але ви все одно спокусилися на привабливі «мінус 70%», у такому випадку ви не маєте права вимагати повернути за нього кошти або обміняти його на товар належної якості. 
 
Неналежна якість товару має бути виявлена протягом гарантійного строку. Ця інформація міститься в гарантійному талоні, але це може бути і паспорт товару, етикетка тощо. 
 
Центр надання безоплатної вторинної правової допомоги
 
На сезонні товари гарантійний строк обчислюється з початку відповідного сезону. Наприклад, гарантійний строк на літній одяг рахують з 1 квітня, а на зимовий – з 01 жовтня згідно з постановою Кабінету Міністрів України «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів». Якщо гарантійні строки не встановлені, то неякісний товар можна повернути протягом 2 років, а об’єкти будівництва – не пізніше 10 років від дня передачі їх споживачеві. 
 
Якщо товар доставлений покупцю поштою, то гарантійний строк обчислюється, починаючи від дня передачі товару, а якщо товар потребує спеціальної установки, підключення чи складення – від дня їх здійснення. Крім цього, у покупця має бути в наявності розрахунковий документ. А для товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічний паспорт чи інший документ, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Якщо чек втрачено, то покупець може звернутися до продавця. Інформацію про продаж товарів продаці мають зберігати протягом трьох років. Якщо гарантійний термін не закінчився, а товар зламався, і не з вини покупця, то їснує декілька варінтів вирішення проблеми. 
 
Центр надання безоплатної вторинної правової допомоги
 
1) пропорційне зменшення ціни;
 
2) безоплатне усунення недоліків товару в розумний строк;
 
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару. 
 
Якщо виявлені недоліки є істотними, то покупець може вимагти заміну товару або повернення грошей. Не підлягають обміну та поверненню лише всі продовольчі товари, лікарські засоби та предмети гігієни, товари для немовлят, манікюрні інструменти, ювелірні вироби, тощо.