Як діяти у разі порушення банками прав клієнтів?

11.08.2020 14:27   -
Автор:
Майже 10 тисяч скарг отримав Нацбанк від клієнтів різних фінустанов щодо порушення їхніх прав. І третина з цих звернень, дійсно, проблемні. Загалом порушення мали наступні ознаки.
 
Національний банк України 
 
• списання коштів банками із зарплатного рахунку для погашення боргу за кредитом;
• самовільна зміна тарифів обслуговування без інформування клієнтів та опублікування змін на вебсайті за 30 днів;
• введення нових комісій без попередження;
• непрозоре розкриття інформації про акційні пропозиції у рекламі.
 
Тому Нацбанк підготував роз'яснення для клієнтів фінустанов, як діяти у подібних ситуаціях. По-перше, треба уважно читати всі умови надання послуг, не лише кредитний чи депозитний договір, а й анкети, угоди обслуговування, умови та правила банку. 
 
Національний банк України 
 
• завжди уточнювати повну вартість послуги, зокрема кредиту, включаючи всі додаткові платежі, а також ознайомитися з умовами та паспортом споживчого кредиту;
• якщо споживач вважає, що банк порушив його права, потрібно написати звернення безпосередньо керівнику банку (деякі порушення прав можна легко вирішити на цьому рівні);
• якщо банк не реагує на вашу скаргу, варто звертатися до Національного банку.
 
А ще Нацбанк радить мати справи лише з перевіренними банками. дізнатися про репутацію фінустанови можна за допомогою сервісу CONTR AGENT. Там розміщена вся інформація про банки з державних реєстрів та відкритих джерел.