“Инклюзивному искусству быть”. В Харькове проходит педагогический марафон

20.11.2019 14:33   -
Автор:
У Харкові – всеукраїнський педагогічний марафон, що направлений на розвиток інклюзивної освіти саме у сфері естетичного виховання дитини. Представники мистецьких навчальних закладів із різних куточків України  з'їхались до Першої столиці, аби обговорити можливу взаємодію для розвитку освіти дітей із особливими навчальними потребами. Марафон вже пройшов у Одесі, тож Харків приймає другий етап заходу.
 
Тетяна Мараховська заступник директора Департаменту культури Харківської міської ради  
 
До нас завітали 60 викладачів із різних міст України, це дуже добре і це перемога вже наших викладачів. Через місяць закінчується марафон у Львові. І ми так думаємо, що Харків буде важливим таким майданчиком для обговорення, дискусій, і обміну між собою досвідом.
 
А ділитись є чим, наголошують у Департаменті культури. Адже харківські педагоги вже мають певні напрацювання у сфері інклюзивної освіти. 
 
Тетяна Мараховська заступник директора Департаменту культури Харківської міської ради  
 
Двадцять сім років тому в Україні вперше Харківська школа музична №13, небайдужі викладачі, започаткували музичне відділення для дітей з вадами зору – це дуже великий вже досвід, тому що в державі програм інклюзивної освіти, естетичного виховання, ще не має. І кожний педагог,  який бере до себе дитину із будь-якими вадами, він бере відповідальність писати самостійно таку програму. 
 
Ініціатор проведення заходу, Оксана Кравчук, також педагог зі стажем, у цьому році активно долучилась до занять з фортепіано з дівчинкою із порушенням опорно-рухового апарату. Жінка розповідає, натхненна навчанням із дітьми з особливими потребами, вирішила створити платформу для спілкування спеціалістів із різних куточків України, аби спільно створити концепцію роботи у напрямку інклюзивного естетичного виховання.  
 
Оксана Кравчук директор дитячої школи мистецтв №5 ім. І. О. Дунаєвського 
 
На меті – привернути увагу, віднайти такі можливості, щоб діти з різними нозологіями, діти, які трошки інші, особливі, вони могли приходити до наших мистецьких шкіл, двері для них були відчинені. А викладачі обізнані, що з ними робити, як працювати і щоб діти мали доступ рівноцінно до навчання.
 
Аби створити рівні умови для навчання дітей, на думку українських педагогів, потрібен цілий комплекс заходів. Тож марафон включає в себе не тільки теоретичні заняття для педагогів, а й майстер-класи, семінари-практикуми та екскурсії у спеціалізовані школи. 
 
Оксана Кравчук директор дитячої школи мистецтв №5 ім. І. О. Дунаєвського 
 
Ми старалися зібрати різнопланових лекторів, які нададуть і теоретичну і практичну інформацію, також колега із Литви покаже свою практику з роботою з такими дітьми – це буде скайп-включення. Потім ми покажемо наші школи музичні міста Харкова, буде такий огляд шкіл.
 
Організатори запевняють, переймають досвід і від закордонних колег, із якими вже не перший рік мають тісну співпрацю харківські вчителі. Так за підтримки міськради була організована поїздка у Польщу, де протягом трьох днів вчителі вивчали, як працює школа інклюзивного мистецького виховання. У Харкові ж педагогічний марафон триватиме два дні. У планах організаторів -  продовжувати розвивати інклюзивну освіту та зробити захід щорічним.