Чи дотримуються бари, ресторани та нічні клуби Харкова правил карантину?

17.07.2020 13:55   -
Автор:
У Харкові перевірили як у барах, ресторанах та нічних клубах дотримуються правил адаптивного карантину. Контроль здійснювала робоча група із представників Держпродспоживслужби, міськради та поліції. Всього перевірили вісім закладів громадського харчування. У першому ж барі зафіксовано ряд порушень, в тому числі, незаконно відчинені двері для відвідувачів після 23:00 та невиконання правил безпечного перебування клієнтів та працівників закладу. 
 
– Я у вас питаю, як у працівника. Ви сьогодні проводили температурний скринінг?
– Я не хочу отвечать. Имею право не отвечать 
 
Після цього дівчина почала хутко розраховувати відвідувачів, примовляючи, що не буде відповідати на питання уповноважених органів до приїзду керівництва. По його прибутті до закладу перевіряючі одразу ж вказали на грубі порушення. 
 
– Безперебійна робота системи вентиляції забезпечена.
– Ні. Вона не працює.
– Где у вас не працює. Вы что? Вы издеваетесь? У меня 4 500 воздухообмена здесь на данный момент времени. 4500.
– Вона зараз працює?
– Пойдемте посмотрим. Туда с камерами нельзя, сразу говорю.
 
Втім, показати всю потужність витяжки ніхто так і не зміг. 
 
– Вон, подойдите, на вытяжку не работает. На приток да, вон там висят.
– А на вытяжку где она?
– Вон труба. 
– Вот я прикладываю листик, если оно вытягивает
– Оно должно засасывать.
 
З усіх вимог головного державного санітарного лікаря та постанови Кабінету Міністрів у закладі дотримані лише кілька, з понад двадцяти, пунктів. Це – одноразове меню, паперові рушники та рідке мило. 
 
Ірина Зубкова начальник Управління держнагляду за дотриманням санітарного законодавства у м. Харкові ГУ Держпродспоживслужби у Харківській області 
 
По іншим усім питанням: не дотримання маскового режиму відвідувачів, які повинні заходити у масках, ні інформації щодо проведення щодо дезінфекції рук при вході, хоч деззасоби є на барній стійці. Ні наліпок, щодо дотримання дистанції, ні використання засобів індивідуального захисту самими працівниками, ні температурного скринінгу, ні ознайомлення з вимогами головного державного лікаря.
 
По факту порушень профільними службами складений адміністративний протокол та накладений штраф на керівника закладу. Який зобов'язаний повідомити Держпродспоживслужбу про виконання вимог чинного законодавства. У разі відмови – справа передається до суду для вирішення питання щодо подальшого функціонування закладу. 
 
Ірина Зубкова начальник Управління держнагляду за дотриманням санітарного законодавства у м. Харкові ГУ Держпродспоживслужби у Харківській області 
 
Якщо керівник не розуміє, що так перевірка відбулася, так він не правий і треба виправлятися, якщо ти хочеш працювати, то краще співпрацювати і виконувати те, що пропонує Держпродспоживслужба.
 
Наступне місце перевірки – нічний клуб неподалік станції метро двадцять третього серпня. Власники якого вирішили закрити вхідні двері після приїзду робочої групи. При цьому не попередивши більшість клієнтів. 
 
– Вы звонили?
– Да.
– И они сказали, что мы работаем, да?
– Да.
– И сказали работаем до скольки?
– До 6 утра.
 
При цьому у закладі знаходились люди – за зачиненими дверима. І не відомо у яких умовах. Ті відвідувачі, які залишились на вулиці безуспішно намагались зайти до клубу (00073, 00068). 
 
Ірина Зубкова начальник Управління держнагляду за дотриманням санітарного законодавства у м. Харкові ГУ Держпродспоживслужби у Харківській області 
 
Як ви бачите він працює, біля клубу багато відвідувачів, які прийшли хто в масці, хто без маски. На вході немає будь-яких позначок про те, що вхід в заклад виключно в масках, що при вході треба продезінфікувати руки. В заклад нас не допустили, тому ми вимушені були зробити виклик на 102, для того, щоб завтра вже поспілкуватись з керівником цього закладу на привід того, що він порушує вимоги чинного законодавства.
 
Також робоча група відвідала кілька нічних клубів у центрі міста та на Олексіївці. Та їх двері були зачинені для клієнтів. Проте заклад громадського харчування біля одного із ТРЦ на Салтівці приблизно о третій ночі виявився відкритим та персонал обслуговував людей. Після прохання покликати адміністратора до закладу приїхав чоловік, який відмовився представлятись та співпрацювати з перевіряючими. Далі він повідомив, що відвідувачі самі захотіли посидіти на літньому майданчику. У нічний час. А піцерія працює буцімто на виніс і доставку.
 
– Дистанційна заявка – це на замовлення і ви видаєте у вікно і чоловік пішов і все. Ви не надаєте йому права…
– Ну что он сел, поел…
– Не надаєте йому права на літній площадці це робити..
– Где написано за летнюю площадку скажите?
– Де написано? У постанові головного державного лікаря.
– За летнюю площадку? – Не написано там ничего.
– Так, "у закладах, що здійнюють обслуговування.."
 
А на питання чи дотримуються норм безпеки для персоналу, чоловік показав відро для утилізації масок. Втім, воно виявилось порожнім та без будь-яких слідів герметизації та правильного його використання. 
 
– Во-первых, мешок должен быть. Куда выкинули?
– Я сейчас должен на мусорку идти?
-Подождите, а вы знаете, что это нельзя делать?
– Почему?
– Потому что это медицинские отходы, если вы не знаете этого.
– И что?
– А медицинские отходы утилизируются совершенно другим образом.
– Знаем
– И вот вы выкинули на мусорку…
– Кто вам сказал, что мы выкинули на мусорку?
 
Після цього власник ресторану відмовився розмовляти з представниками робочої групи та сховався. Перевіряючі зафіксували факт порушення вимог чинного законодавства, далі справа перейде до правоохоронних органів. 
 
Ірина Зубкова начальник Управління держнагляду за дотриманням санітарного законодавства у м. Харкові ГУ Держпродспоживслужби у Харківській області 
 
Дуже дуже прикро, що суб'єкти господарювання не розуміють, що їх кошти можуть обернутися будь-яким нещастям для будь-якої сім'ї. І людина внаслідок того, що відвідає отакий заклад , де не виконуються вимоги головного державного санітарного лікаря може отримати таке небезпечне захворювання як COVID-19.
 
Представники профільних служб наголошують, що санітарні правила та вимоги адаптивного карантину повинні знати і дотримуватись, як заклади громадського харчування, так і самі відвідувачі. Адже один похід у клуб чи кафе може коштувати власного здоров'я. Тому такі перевірки планують проводити і надалі. А у разі виявлення порушень клієнтами закладів громадського харчування їх просять одразу телефонувати за номером 102.