Порядок подання заяв про поновлення актових записів цивільного стану

06.05.2015 07:23   -
Автор:
Заява про поновлення втраченого актового запису цивільного стану за встановленою формою подається до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника при пред’явленні паспорта або паспортного документа.
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану не вправі відмовити громадянину в прийнятті та розгляді заяви про поновлення актового запису цивільного стану.
Підставою для прийняття заяви про поновлення актового запису цивільного стану є витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про відсутність актового запису цивільного стану.
Якщо метричні книги або книги державної реєстрації актів цивільного стану передані на зберігання до державної архівної установи, підставою для прийняття заяви про поновлення актового запису цивільного стану є архівна довідка про його відсутність, видана державним архівом.
Поновлення втрачених актових записів проводиться тільки за наявності документів, які підтверджують, що відповідний актовий запис був раніше складений в органах ДРАЦС України (свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану, його копії, засвідченої нотаріально, відмітки (штампа) про державну реєстрацію акту цивільного стану в паспорті або паспортному документі), або на підставі рішення суду.
Якщо заява про державну реєстрацію народження надійшла після закінчення одного року з дня народження дитини і до досягнення нею 16 років, державна реєстрація народження проводиться відділом ДРАЦС за місцем проживання дитини на загальних підставах. У цих випадках пред’являються довідка про народження дитини із закладу охорони здоров’я, довідка про перебування дитини під наглядом лікувального закладу, а також довідка з місця проживання дитини; за відсутності такої довідки місце проживання дитини може бути підтверджене паспортом або паспортним документом одного з батьків або законних представників дитини.
Для правильного написання відомостей у поновлених актових записах цивільного стану здійснюється необхідна перевірка, під час якої з’ясовуються число, місяць і рік народження заявника, а також ті відомості про його батьків, які істотно впливають на цивільно-правові відносини.
Поновлення актового запису цивільного стану проводиться за місцем його первинного складання.
На підставі поновленого актового запису цивільного стану заявнику повторно видається свідоцтво про державну реєстрацію акту цивільного стану для вручення.
Рішення суду про встановлення факту державної реєстрації акту цивільного стану, про встановлення факту народження, смерті в певний час, постановлене судом у разі неможливості їх реєстрації органом ДРАЦС, є підставою для поновлення актового запису цивільного стану.
У цих випадках заявник подає до ДРАЦС за місцем проживання копію рішення суду разом із заявою про поновлення актового запису цивільного стану.
Записатись на прийом до відділу можна через мережу Інтернет в режимі онлайн на сайті Головного управління юстиції у Харківській області.
Установлено єдиний графік роботи та прийому громадян у відділах ДРАЦС м. Харкова та Харківської області, а саме: вівторок, четвер, п’ятниця з 9.00 до 18.00; середа з 11.00 до 20.00 (день надання безоплатних консультацій); субота з 9.00 до 16.45. Державна реєстрація смерті проводиться щоденно з 9.00 до 18.00 (у суботу з 9.00 до 16.45). Державна реєстрація смерті у вихідні, святкові та неробочі дні, крім неділі, в місті Харкові проводиться відділом ДРАЦС по м. Харкову за адресою: вул. Червоножовтнева, 3, з 09.00 до 13.00. Перерва на обід: 13.00–13.45; вихідні дні: неділя, понеділок.
Санітарний день: останній четвер місяця.
Начальник Червонозаводського відділу ДРАЦС РС ХМУЮ
Т.А. Вдовіна