Як вплинуть зміни щодо справляння акцизного податку на наповнення бюджету у 2019 році

29.01.2019 15:45   -
Автор:
Вона повідомила, що у 2018 році від підприємств, які знаходяться на обліку в Харківському управлінні Офісу великих платників податків ДФС, до до Загального фонду державного бюджету було сплачено 19,7 млрд. грн. податків та зборів, з яких 12 млрд. 882 млн. грн. (понад 65%) складає акцизний податок з товарів, вироблених в Україні.
З 1 січня 2019 року в Україні набули чинності нові норми Податкового кодексу України, внесені Законом від 23.11.18 р. № 2628-VIII.
Певні зміни у 2019 році чекають на платників акцизного податку, зокрема, в частині ставок акцизного податку на тютюнові вироби.
Щоправда, зміни ставок акцизного податку впроваджуються поступово:
з 1 січня 2019 року передбачено збільшення специфічних ставок акцизного податку на 20% (з 1 січня 2018 р. вона складала 577,98 грн. за 1 000 шт., а з 1 січня 2019 р. – 693,58 грн. за 1000 шт.);
з 1 липня 2019 року – ще на 9% (01.07.2019 – 756,00).
Тож за попередніми розрахунками, вартість однієї пачки сигарет з фільтром зросте в середньому на 5,62 грн, а з 1 липня за неї доведеться сплачувати ще на 3,04 грн більше.
Сигарети без фільтру підвищаться у ціні відповідно на 5,52 грн та 2,98 грн за одну пачку.
Галина Феденко зауважила, що збільшення цін на сигарети продовжиться і у наступні роки, адже Україна взяла на себе зобов’язання до 2025 року поступово підвищувати акциз до рівня еквівалентного 90 євро за 1000 сигарет, як того вимагають європейські норми.
Виходячи з цього, бюджет очікує надходження як акцизного податку, так і інших податків. Але ж на практиці відбувається трохи інша ситуація.
Так щорічне підвищення ставок дійсно обумовлює подорожчання сигарет, але, як наслідок, відбувається зменшення обсягів реалізації тютюнових виробів на внутрішньому ринку України майже на 10%.
Урядом України ще з 2014 року розглядається введення «Електронних акцизних марок». Зокрема, ще у 2016 році розпорядженням КМУ від 06.07.2016р. № 497-р було схвалено Концепцію створення та впровадження автоматизованої системи контролю за обігом підакцизних товарів (алкогольних напоїв та тютюнових виробів) «Електронна акцизна марка».
Метою цієї Концепції є створення та впровадження автоматизованої системи, яка повинна забезпечити контроль за обігом підакцизних товарів від виробника або імпортера до кінцевого споживача. Це буде сприяти мінімізації впливу людського фактора на адміністрування акцизного податку, збільшенню доходів бюджету від сплати акцизного податку, а також зменшенню обсягів реалізації підакцизних товарів без сплати акцизного податку.
Крім того, такий підхід до контролю за обігом підакцизних товарів унеможливить легалізацію незаконно виготовлених/імпортованих підакцизних товарів та, відповідно, забезпечить зменшення обсягів незаконного обігу підакцизних товарів.
Слід зауважити, що компанії-члени асоціації «Укртютюн» навіть готові компенсувати затрати на впровадження вищезазначеної електронної системи.
«Нажаль, на даний час законопроекти щодо автоматизованої системи, що подавались на розгляд до Верховної Ради, не набрали чинності. Але сподіваюсь, що після детального обговорення запропонована Концепція може бути прийнята Верховною Радою», – відмітила Галина Феденко.