В каждом районе Харькова появяться инклюзивные классы для особенных школьников

4 марта 2017, 13:55
 

Харків'яни - першопрохідці в системі інклюзивної освіти. Це коли у школах зі звичайними дітьми навчаються особливі. Діти, які мають ті чи інші відхилення у здоров'ї. Згідно з постановою профільного Міністерства вже з початку нового навчального року спецінтернати не будуть набирати в перші класи особливих дітей. Вони підуть у звичайні школи.
 
Валерій Шепель начальник відділу нормативності та якості освіти Департаменту освіти
 
Харків може пишатися тим, що в цілому цією проблемою ми опікуємося ще з 2010 року. Та школа, в якій ми присутні, фактично є другою в Україні, яка створила належні умови для инклюзивного навчання. І тут є діти, які пересуваються на візках і вони включені у навчально-виховний процес. Невипадково очевидно обрана для проведення круглого столу саме ця школа, тому що тут є що подивитись. Тут свторені умови, тут є підйомник, є ліфт, спеціальне обладнання, є два мікроавтобуси, які забезпечують підвезення таких дітей. Тому цій школі є чим поділитися, за останні 7 років, своїм досвідом у плані організації такого навчання. 
 
Ольга Деменко директор Департаменту освіти
 
Я хочу сказать, что мы уже стратегически нарабатывали этот вопрос и говорили о том, что скорее всего в каждом районе будет опорная школа, которая будет работать в режиме инклюзивности. У нас уже есть в каждом районе детский сад, который изучает вопросы инклюзивности и теперь мы будем создавать такие школы. Поэтому время подсказало актуальность этой темы. Мы её будем глубоко изучать и будем внедрять её в жизнь. 
 
Задля цього представники шкіл, батьківських комітетів та профільні фахівці зібралися разом аби обговорити особливості інклюзивної освіти. Це не забаганка, це - норма цивілізованого життя, кажуть учасники заходу. Така практика загальної освіти, заснована на розумінні, що інваліди в сучасному суспільстві можуть і повинні бути залучені в соціум. 
 
Марина Хоша голова міської батьківської ради
 
Люди з особливими вадами та потребами вільно пересуваються всім світом, вони володіють механізмами. І я вважаю, що нашою метою круглого столу те, що ми повинні згуртуватися - і чиновники, і влада, і батьки і педагоги, громадський сектор і разом якось проштовхнути напором своїм, добротою це питання. Що ці діти, які йдуть може з наміром інтергуватися і соціалізуватися у суспільство - не залишились аутсайд нашої системи. 
 
Тож вчити доброті потрібно з дитинства, впевнені учасники круглого столу. І саме інклюзивні класи дадуть таку змогу.
 
Тетяна Шейніна головний дитячий психіатр Харкова, лікар вищої категорії, кандидат медичних наук
 
В данной ситуации когда мы изначально вместе, и каждый со своей проблемой. В этом классе будут вместе и у которых есть проблемы со слухом, и у которых проблемы со зрением, и психикой. И они будут видеть, что весь мир разный, все люди разные и у каждого есть достоинства с которыми мы живём, радуемся, общаемся, получаем удовольствие и развиваемся. 
 
Ірина Вишнева завідувач КЗ "Харківська обласна психолого-медико-педагогічна консультація" Харківської обласної ради
 
Дети с особенностями развития они могут быть включены в общей процесс жизнедеятельности, они не остаются где-то там в доме, в квартирах - как часто бывает с детьми с опорно-двигательным аппаратом. Родители боятся их вывозить, стесняются, а это шанс каждому родителю и ребёнку попробовать включиться в жизнь и реализовать свои способности. У каждого ребёнка есть способности и их можно раскрыть здесь. 
 
Вже зараз у навчальних закладах міста з'явилася можливість впроваджувати предмети, які не є обов'язковими за програмою, але дуже позитивно впливають на психіку дитини з особливими потребами. Це арт-терапія, музикотерапія, сенсорна інтеграція, пісочна анімація та інші предмети.
Подписаться на ТВ-проекты

Поиск по архиву:

ПнВтСрЧтПтСбВс

Выбрать по тегу