Харків може стати туристичною меккою УкраЇни

Вікторія Зова, 14 ноября 2018, 07:23
 

Харків вважається найкращим містом України за комфортністю життя, науковим, промисловим і культурним центром країни, столицею молоді та входить до п’ятірки найбільш відвідуваних обласних центрів. Більш того, у нашого міста є все для того, щоб стати туристичною столицею держави. Що найбільше цікавить туристів у Харкові та що робить міська влада, аби підвищити його туристичну привабливість, ми запитали у заступника директора Департаменту міжнародного співробітництва Харківської міськради Юлії Згурської.

— Юліє Вікторівно, як змінилася кількість туристів у Харкові останнім часом?
— У нас немає абсолютного кількісного показника гостей нашого міста щорічно, але, за даними готелів, гідів, аеропорту, турагенцій та надходженнями до міського бюджету від туристичного збору, можна впевнено сказати, що інтерес до нашого міста за останній рік виріс удвічі. Зокрема, суттєво збільшилися внутрішній туризм в Україні та відсоток туристичних груп школярів, які відвідують Харків. Ми домоглися цього завдяки активній презентації нашого міста на туристичних виставках в Україні та обміну туристами з іншими обласними центрами. Ми постійно надаємо актуальну інформацію про Харків міському туристичному інформаційному центру, який входить до складу комунального підприємства «Центр розвитку міжнародного співробітництва» та самостійно розробляє туристичні маршрути під конкретні цільові аудиторії. Аби підвищити інтерес до Харкова та здивувати туристів, створюються інтер­активні маршрути з відвідуванням унікальних місць, 
яких немає в інших обласних центрах. Школярам ми не тільки показуємо Харків розважальний, як то парк Горького, але й намагаємося здивувати їх пізнавальними місцями, такими як музей археології з інтерактивною експозицією європейського рівня або ЛандауЦентр. До речі, Харків першим в Україні відкриває подібні центри та цікаві музеї в Україні, наприклад, Музей сексуальних культур світу, який було створено спочатку в Харкові, а вже потім наш приклад наслідував Київ. Отже, Харків є піонером і флагманом у створенні туристичних атракцій в Україні. Проте, варто зазначити, що інші міста України, наприклад Херсон, Запоріжжя та Дніпро, також активізували туристичну діяльність. Тобто українські міста вже розуміють, що конкуренція зростає, що відвідують не лише Київ, Одесу та Львів, а й інші регіони, які мають що показати туристам. Мене завжди цікавлять очікування та враження туристів від відвідування Харкова, і найчастіше враження перевищують усі очікування. Це, до речі, говорить про недостатність інформації про Харків та промоції міста, незважаючи на всі наші зусилля. Тому наша мета — брати участь в усіх туристичних заходах в Україні та за кордоном. Для цього в нас є каталог туристичних продуктів для кожної аудиторії: дітей, вчених, бізнесменів та ін.
— А чи є в Харкові безкоштовні екскурсії?
— Починаючи з минулого року Харків першим в Україні започаткував соціальні екскурсії, на які виділяються кошти з міського бюджету. Це тематичні екскурсії для школярів, переможців олімпіад, дітей з малозабезпечених сімей, сиріт, ветеранів та інших соціальних верств населення. Благо у Харкові зараз багато цікавих екскурсоводів та гідів зі знанням іноземної мови. Для них ми щорічно проводимо курси підвищення кваліфікації, де з ними працюють історики, архітектори та інші знавці Харкова.
— Як вплинуло на інтерес до Харкова проведення Євро‑2012 та інших масштабних міжнародних заходів?
— Звичайно, такі заходи — це якорі, які потім зацікавлюють туристів. Проте, на жаль, те, чого ми очікували після Євро‑2012, не відбулося, оскільки територія східної України певний час була під «нерекомендаціями» дипломатичних представництв щодо відвідування цієї частини нашої країни. Навіть наші офіційні партнери, міста-побратими, надсилали відмови брати участь у тих чи інших заходах у Харкові. Тому у 2014—2015 роках ми щільно працювали з кожним містом-побратимом і ледь не вмовляли приїздити сюди офіційні делегації, аби показати, що в Харкові все спокійно. Так, спочатку у делегатів були певні побоювання, проте при поверненні додому вони навіть давали інтерв’ю, де розповідали, що Харків — це безпечне та красиве місто. Тому нам вдалося переломити цю ситуацію інформаційного вакууму, коли іноземці мали необ’єктивне уявлення про Харків.
— Зараз в Ютубі можна знайти багато красивих відеороликів, які презентують Харків та показують його з найкращих ракурсів. Хто є замовником цих іміджевих матеріалів?
— Замовників багато і один з них, це, звичайно, міська влада. Ми створюємо короткі відеоролики та 15‑хвилинні фільми про Харків, які потім демонструємо на міжнародних туристичних виставках, наприклад у Берліні, де представлено всі країни світу. Також у цих відеороликах ми презентуємо Харків як промисловий та науковий центр України. Багато уваги інтернет-спільноти привертають ролики іноземних блогерів про Харків, які передають власні враження від відвідування нашого міста. Наприклад, багатьох іноземців вражає харківське метро, оскільки воно є одним з найкрасивіших у світі.
— Як міська влада співпрацює з турагенціями щодо популяризації Харкова?
— Ми щільно співпрацюємо з турагенціями. Наприклад, при харківському міському голові є Туристична рада, до якої входять представники турагенцій, аеропорту, певні гіди, усі, хто має відношення до розвитку сфери туризму. Ми розробляємо спільні проекти з тур­агенціями щодо проведення певних заходів у Харкові та поширюємо їхні пропозиції на туристичних виставках. Також ми працюємо з іноземними турагенціями за програмами обміну туристами, зокрема з міст-побратимів. Навіть при створенні міського туристичного центру ми залучали досвід наших міст-побратимів, наприклад Познані та Брно.
— Як впливає на імідж Харкова збільшення числа іноземних студентів?
— Так, кількість іноземних студентів щорічно зростає. А відтак збільшується кількість туристів, адже ці студенти та їхні близькі є туристами, які їх відвідують також. Наразі ми створили проект проведення екскурсій для іноземних студентів, оскільки іноді буває так, що вони п’ять років тут навчаються, а Харкова толком і не бачать. Наша задача — щоб вони не лише побачили всі принади Харкова, а й полюбили його, адже іноземні студенти та їхні родичі — це джерело інформації про наше місто за кордоном.
— Як змінилися останнім часом надходження до місцевого бюджету від туристичного збору?
— З 2013 року у Харкові запровадили туристичний збір, і якщо у 2016 році він склав 1 млн 600 тис. грн, то минулого року — вже 2 млн 300 тис. грн. А це говорить про те, що кількість гостей нашого міста постійно зростає. Туристичний збір стосується лише готелів і складає 1 % від вартості проживання.
— Чи планується відкриття нових прямих міжнародних авіарейсів до Харкова?

— На щастя, останнім часом у Харкові з’явилися нові доступні авіарейси компанії WizzAir, наприклад до Гданська. І літаки заповнені, в тому числі молоддю, родинами з дітьми. А це дозволить не лише залучити більше туристів до Харкова, а й розширить фінансові можливості харків’ян подорожувати за кордон. Найближчим часом планується прямий авіарейс до Лондона і так далі. Враховуючи можливості нашого аеропорту та інфраструктуру міста, ми готові прийняти в рази більше туристів! Тому Харків і надалі буде брати участь в усіх можливих конкурсах, як то було на проведення Євробачення, «Молодіжна столиця» та інші. Наша мета — аби Харків став туристичною столицею України, і це записано у Стратегії розвитку туризму, яку було прийнято на сесії міськради в 2015 році. І в цьому нам може допомогти розвиток бізнес-туризму в Харкові. Звісно, нам не вистачає великого конгрес-холу для проведення міжнародних бізнесових заходів. Я хочу підкреслити, що ми не конкуруємо з Одесою, Києвом чи Львовом, кожне з цих міст унікальне по-своєму. Ми сприймаємо одне одного як партнери, які разом представляють Україну на міжнародних виставках. А з активним розвитком внутрішнього туризму українці стали краще розуміти одне одного та те, що ми єдина нація.


ТОП‑10 атракцій Харкова 
 
1. Парк культури та відпочинку ім. М. Горького 
Його по праву можна назвати не лише українським Діснейлендом, але й одним з найкрасивіших парків розваг у Європі.
2. Вулиця Сумська 
Вона дивує від початку до кінця: зеленим лісом у промисловому місті, найбільшою площею у Європі, найкрасивішим пам’ятником Шевченку, модерновою будівлею оперного театру, різнокольоровим Дзеркальним струменем та старовинною архітектурою, яка місцями нагадує Париж і Рим.
3. Набережна 
Найромантичніше місце у Харкові. Тут не лише можна повісити замочок кохання на красивому мості, як у Роттердамі, але й покатати кохану на білосніжному човнику.
4. Саржин яр 
Якщо ви морж і не занурювалися в ополонку в Саржиному яру, то ви не харків’янин. Тут є не лише чистіша джерельна вода, рекреаційна зона та спортивні майданчики, а й вражаюча красою дерев’яна церква.
5. Стадіон «Металіст» 
Один з найкращих стадіонів країни, який з гордістю проводить міжнародні футбольні матчі та вміщує десятки тисяч вболівальників.
6. Дельфінарій «Немо» 
Таке досить рідко можна зустріти в сухопутному місті. Харківські дельфіни щодня дарять малечі та дорослим незабутні враження від шоу та море позитивних емоцій.
7. Площа Архітекторів 
Пам’ятник закоханим та архітектурні мініатюри відомих у місті споруд стали таким же популярним серед харків’ян місцем зустрічі, як «під градусником» та «на Стєкляшкє».
8. Покровський монастир 
Ви знали, що Харків — восьме на планеті місто за кількістю православних церков? Поруч з Покровським монастирем розташовані Успенський собор, а нижче — Благовіщенський — одні з візитних карток Харкова.
9. Канатна дорога 
У нас немає гір і пагорбів, проте в нас є канатна дорога. За 18 хвилин ви можете подолати 1387 метрів, роздивляючись Харків з висоти від 8 до 26 метрів. Цей нібито дитячий атракціон приваблює і багатьох дорослих.
10. Привокзальна площа 
Це місце, яке першим зустрічає туристів і відразу вражає своєю красою і вдень, і вночі.
Отже, WELCOME TO KHARKIV!
 
Подписаться на новости

Поиск по архиву:

Подраздел:
Материал:
ПнВтСрЧтПтСбВс

Выбрать по тегу